výměna oleje v automatu Jeep NAG, RE, RLE
výměna oleje v automatu Jeep RFE, AISIN
výměna oleje v automatu Jeep ZF

Co děláme?

Taky jste již slyšely, že olej v automatické převodovce je doživotní? Je to uzavřený systém, do kterého se nazasahuje? Vyměňujete poctivě olej v motoru každých 10 000km, proč ne v automatu, kde je stejně namáhané ústrojí?

Tak začneme od začátku…

Převodová kapalina slouží jako olej i jako hydraulická kapalina. Maže převodovku, udržuje jí čistou, podporuje hladké řazení, chlazení převodovky a mazání všech pohyblivých součástí. Pokud není Vaše převodová kapalina v dobrém stavu, může dojít k poškození převodovky. Naštěstí se při správné údržbě lze vyhnout mnoha opravám.

 IMG_0452-2-1024x768.jpegIMG_0456-1024x768.jpeg

 

Olej automatických převodovek je hodně zatěžovaný, přepalovaný a jeho opotřebení je značné. Většina vypouštěných olejů z převodovek je silně přepálená (barva je skoro černá) a s pevnými částicemi. Nový olej bývá většinou průhledný, nebo lehce načervenalý (dle výrobce), ale vždy čistý, bez usazenin a kalů. Proto je vhodné měnit olej v převodovce pravidelně, abyste předešli poruchám. Navíc je důležité vyměnit i filtr oleje automatické převodovky, na to se také často zapomíná. Olej převodovky se má měnit každých 60 000 km nebo každé dva roky.

Součástí správné výměny oleje v převodovce je čištění a takzvaný proplach převodovky, což je nejdůležitější část při výměně oleje. Automatický stroj totiž dokáže v systému vyměnit 100% starého oleje. Bez stroje nikdy nevyměníte celou olejovou náplň a při pouhém vypuštění olejové vany vyteče až 60% náplně (40% znehodnoceného černého/vyjetého oleje zůstane v měniči, chladiči a zbytku systému)

Používáme americký profesionální plně automatický přístroj BG pro kompletní výměnu kapaliny v automatické převodovce, který ve třech krocích provede kompletní výměnu kapaliny v automatické převodovce. Vše během krátké doby (2-3 h).

IMG_0010-767x1024.jpeg

  1. Kompletní výplach systému automatické převodovky, odstranění úsad z celého vnitřního systému (měnič, chladič,…)
  2. Odstranění 100 % staré kapaliny
  3. Naplnění systému novou kapalinou a speciálním BG kondicionérem, který zvýší oxidační stabilitu kapaliny a prodlouží životnost celé náplně a převodovky samotné